Het Technasium is een aanvullende route voor leerlingen op het atheneum en de havo. Je ontdekt de wereld van natuur en techniek en bedenkt praktische oplossingen voor vragen vanuit de overheid of het bedrijfsleven.

Dat zijn vaak echte opdrachten waarvoor we samenwerken met organisaties en bedrijven uit de regio. Je wordt per opdracht begeleid door een professional uit het werkveld. De eindpresentaties van onze leerlingen krijgen regelmatig aandacht in de media.

Technasium met havo of atheneum

Kies je voor het Technasium, dan wordt je lesrooster op de havo of het atheneum aangevuld met het vak ‘Onderzoek & Ontwerpen’. Bij dit vak ga je samen met klasgenoten een product ontwerpen voor een echte opdrachtgever. We werken hiervoor samen met verschillende organisaties. Zo krijg je een realistische opdracht en maak je meteen kennis met de verschillende beroepen uit de wereld van natuur en techniek.
Deze leerroute kun je volgen vanaf de eerste klas tot en met je examenjaar.

Anderen bekeken ook ...