Handige links

In de leerjaren vijf en zes, de zogenaamde uitstroomklassen, kijken we welke vervolgstap het beste bij je past: ga je aan het werk of ga je verder leren? Soms ontstaat er een leuke werkplek uit je stage. Als je liever wilt doorleren, kan je naar de Entreeopleiding op het ROC.

Aan het werk?

Met elkaar kijken we welke werkplek het beste je past. Misschien wil je liever zelfstandig werken, of heb je juist wat extra hulp nodig. Als er extra hulp nodig is, zal ook de gemeente kijken wat er nodig is. Alles wordt op maat gemaakt, passend bij jou.

Doorleren?

Als je wilt doorleren, kan je binnen PrO de ROC Entree-opleiding volgen, op mbo-niveau 1. Hierna kan je doorstromen naar mbo-niveau 2, 3 of misschien wel 4.

Bij de Entree-opleiding krijg je één dag per week les op het ROC. Daarnaast werk je één dag per week aan de lesstof van het ROC. Dat doe je bij Reggesteyn, met hulp van je docent van het praktijkonderwijs. En je loopt stage in een stagebedrijf onder begeleiding van je stagedocent.

Als je wilt doorstromen naar het ROC, zorgt je mentor ervoor dat je hiervoor de juiste extra begeleiding, theorie en huiswerk krijgt. Vanaf niveau 1F kan je je aanmelden bij het ROC, als je 16 jaar of ouder bent. Reggesteyn werkt hierin al jaren samen met ROC Twente.

Je kunt ook de stap zetten om Reggesteyn te verlaten en helemaal over te gaan naar de Entree-opleiding.

Bovenstaande traject is ook mogelijk op het Zone College.

Wil je naar een andere mbo opleiding, dan kan dat uiteraard, maar dan op eigen initiatief.

Nazorg

Ook als je Reggesteyn hebt verlaten, sta je er niet alleen voor. De eerste twee jaar nadat je van school af bent, houden we contact. Twee keer per jaar bellen we je, of komen we op bezoek op je werkplek. Om de twee jaar organiseren we een nazorgcontactavond. Dat is een soort reünie. We horen dan graag hoe het gaat en of we je nog ergens mee kunnen helpen. Wil je toch liever weer naar school of een andere baan? Dan zoeken we samen, soms ook met de gemeente, naar een oplossing.