Ondersteunend onderwijs (oo) is extra aandacht en ondersteuning tijdens je vmbo-opleiding, voor als je meer hulp nodig hebt dan de meeste scholieren. Die hulp wordt aangepast aan de problemen waar je tegenaan loopt

Met je vmbo-diploma kan je doorstromen naar mbo 2, mbo 3 of mbo 4.

Problemen met lezen, spellen of rekenen?

Heb je grote moeite met rekenen, lezen en spellen in het basis- of speciaal onderwijs? Dan pas je prima in de kleine ondersteuningsklassen van de basis-beroepsgerichte leerweg. Hier werk je toe naar het diploma op basisniveau (vmbo-bbl).

Problemen met leren of omgaan met anderen?

Heb je sociaal-emotionele problemen die het leren in de weg zitten? Zoals moeite met concentreren, faalangst, moeite in het omgaan met andere leerlingen? Als je voor vmbo-bbl leert, krijg je hulp in speciale ondersteuningsklassen. Leer je voor de vmbo-tl, dan krijg je ondersteuning op maat in je eigen klas.

Ondersteunend onderwijs: leren en werken

Onze ondersteuning is gebouwd op veiligheid en duidelijke structuur. Hiermee maakt ondersteunend onderwijs op Reggesteyn het verschil.

• Kleine, overzichtelijke groep, 14-18 leerlingen.
  • In je eigen tempo op weg naar het diploma.
  • Extra aandacht voor individuele begeleiding.
  • Zo nodig aangepaste methodes en lesprogramma’s.
  • Een klein team met ervaren docenten.
  • Welke ondersteuning bij je past, stemmen we goed af met je leraren op het basisonderwijs.
  • Ruime aandacht voor je sociaal emotionele ontwikkeling.
  • Oog voor een goede relatie tussen jou en je docenten.

Voordelen ondersteunend onderwijs

• Ondersteuning op maat voor jou
  • Individuele aandacht
  • Kleine groepen
  • Klein klassenteam
  • Vmbo-diploma

Meer weten?

Stel je vraag telefonisch aan de unitleider vmbo onderbouw. Dat kan zowel in Rijssen als in Nijverdal.